• 1 Ana Jencek in Tomi Činej
    MOTUS.SI
  • 2 EZ twins in Katjusa Premk
    MOTUS.SI
  • 3 Nika Mlakar in Naki
    MOTUS.SI
  • 4 Marko Stamenković in Lucija Velkavrh
    MOTUS.SI
  • 5 EZ twins in Katjusa Premk
    MOTUS.SI
baner
27155
DanesDanes4
VčerajVčeraj16
Ta tedenTa teden99
Ta mesecTa mesec457
SkupajSkupaj27155

TEK in REGENERACIJA 2

V prvem delu smo že omenjali izreden pomen regeneracije, o katerem bomo pisali tudi v drugem delu. Številni športniki menijo, da je to najpomembnejši del treninga, saj nas poleg obnove telesa pripravi na drugi del treninga. Na kaj moramo biti pozorni?

(vir: squarespace)

Regeneracija ni zgolj ležanje in čakanje, da si telo spočije, temveč je aktivni proces, pri katerem lahko zelo veliko storimo sami. Regeneracija se dejansko začne že takoj po samem treningu, saj je potrebno nadomestiti izgubljeno tekočino in energijo. Priporočljivo je, da takoj po treningu popijemo kakšno izmed energetskih pijač, energijo pa nadomestimo s primerno prehrano. Kakšno? Pri tem je potrebno predvsem poslušati svoje telo in preveriti kakšna hrana izmed priporočljive nam ustreza najbolj, vendar pri tem ne smemo pozabiti na hitro razgradljive ogljikove hidrate in beljakovine.

Ohlajanje naj po treningu poteka v zmanjšani intenzivnosti z rahlim raztezanjem. Čimprejšnja prha nam ne bo le izboljšala celostno počutje, temveč nam bo vrnila del tistega elana, ki smo ga izgubili med tekom. V prejšnjem članku smo omenili koristno moč masaže, katero lahko delno izvajamo že sami med tuširanjem, kjer je predvsem blagodejno in priporočljivo knajpanje oziroma tuširanje z izmenjavanjem tople in hladne vode.

Dan po teku oziroma napornem treningu je je zelo pomembno, da poslušamo svoje telo – kako se odziva na napor, kako reagira na zaužito hrano, je bilo dovolj tekočine, potrebujem še več počitka ali naj začnem z aktivnim počitkom…? Vse je odvisno od količine treninga, dolžine teka, kako hitro si opomoremo po naporih, koliko smo bili na tak napor pred tem pripravljeni in še veliko pomembnih informacij, na katere moramo biti pozorni.

(vir: hpsm.ca)

Članek pa bi zaključili z razvajanjem za vaše telo, saj si po vseh teh naporih vse premalokrat privoščimo masaže, ki pospešujejo proces regeneracije in celostno vplivajo na dobro počutje. Z masažo namreč odpravljamo energijske poškodbe, ki so nastali zaradi patogenih dejavnikov, ki smo jim izpostavljeni vsak dan. Pri dodatnih fizičnih naporih, kot je recimo tek, se vse to le še stopnjuje. Ko si bomo privoščili masažo, se temu posvetimo celostno, ne le hrbet in noge, kot je to najbolj pogosto, temveč posvetimo posebno pozornost tudi masaži stopal, ki nam bodo za vsak dotik še kako hvaležna. Refleksna masaža stopal je namreč energetska masaža, ki temelji na spoznanju, da se vsak del telesa odziva na točno določeno točko na stopalih, ter z masažo stopal ustvarimo dvakratni pozitivni občutek sproščanja.

Vsekakor pa ne pozabite na primerno predhodno pripravo na sam tek ter na kvalitetno regeneracijo po sami dejavnosti. Posvetimo telesu razvajanje in hvaležno nam bo.

(vir: cdn.topqpon)

Copyright © 2018. MOTUS.SI


Facebook youtube