• 1 Ana Jencek in Tomi Činej
    MOTUS.SI
  • 2 EZ twins in Katjusa Premk
    MOTUS.SI
  • 3 Nika Mlakar in Naki
    MOTUS.SI
  • 4 Marko Stamenković in Lucija Velkavrh
    MOTUS.SI
  • 5 EZ twins in Katjusa Premk
    MOTUS.SI
baner
27155
DanesDanes4
VčerajVčeraj16
Ta tedenTa teden99
Ta mesecTa mesec457
SkupajSkupaj27155

Jani Mulej - intervju

Jani Mulej je na letošnjem ljubljanskem maratonu na najdaljši razdalji, z novim osebnim rekordom (2:32:46) osvojil drugo mesto in s tem postal tudi državni podprvak Slovenije. Glede na to, da se s tekom nekoliko bolj resno ukvarja šele 4 leta, gre za odličen rezultat. Kako se je Jani lotil teka, kako se pripravlja in kako gleda na tekaško udejstvovanje si lahko preberete v spodnjem intervjuju.

Drugo mesto na letošnjem maratonu med Slovenci, kar pomeni tudi drugo mesto na državnem prvenstvu v maratonu – kakšen je vaš pogled na nedeljsko dogajanje?

Ljubljanski maraton je zame tekaški dogodek leta v Sloveniji in vsi moji sezonski tekaški cilji so usmerjeni prav v ta tek. So tudi druge tekaške prireditve, ki mi predstavljajo izziv ampak z Ljubljanskim maratonom se sezona težkih priprav na maraton nekako zaključi.

Letos sem že pred štartom vedel, da sem dobro pripravljen, ker sem vse planirane teke opravil dobro. Sam štart in začetni tempo je bil po planu. Kasneje pa sem celo malo pretiraval ampak to zgolj zaradi teka v skupini, namreč polmaratonci so proti cilju nekoliko pospeševali jaz pa sem jim sledil, da nebi ostal sam že v prvi polovici maratona. V drugem delu sem ostal sam, ampak tega sem navajen že iz prejšnjih maratonov in nenazadnje treningov. Proti cilju sem nekoliko spustil tempo zaradi krize, ki pa mislim da je bila bolj prebavne narave.

Vzdušje je v prvi polovici enkratno, kasneje malo slabše, na koncu pa neverjetno. V bistvu sem zadnja dva kilometra užival kot že dolgo ne. HVALA vsem ob trasi.

Organizacija je seveda na nivoju kakor tudi trasa, konkurenca pa vsako leto boljša. Elita je pa seveda razred zase.

Število tekačev na ljubljanskem maratonu je vsako leto večje, posledično raste sam maraton. Kakšno je vaše mnenje o celotni organizaciji; kaj bi spremenili, kaj dodali,…?

Za maratonce je poskrbljeno dobro, prav tako za tekače na vseh krajših razdaljah ( vsaj moje mnenje je tako ). V organizacijo same prireditve se ne bom vmešaval. Imam svoje mnenje o številu povabljenih tekačev  ampak nisem tisti, ki bi se izpostavljal in javno kritiziral tako veliko prireditev. Vsak tekač pa ima izbiro ali se bo določene prireditve udeležil ali ne.

To so vaše prve stopničke na ljubljanskih maratonih, predvsem pa vedno boljši časi? Ali to pomeni, da ste v zadnjih letih spremenili način treninga, ali zgolj postopno napredovanje v maratonu?

Trinajstega in štirinajstega polmaratona sem se udeležil bolj kot bežni tekač. Takrat sem tekel približno dvakrat mesečno oziroma sem tekel malo več samo v zadnjih tednih pred polmaratonom.

Odločitev, da se začnem v prostem času malo bolj resno ukvarjati s tekom je padla leta 2011. Takrat sem tedensko naredil približno 40 km. V letu 2012 sem za eno leto poizkusil tudi s trenerjem oziroma sem začel plansko trenirati, kar pa mi ni preveč ugajalo, zaradi premalo prostega časa. Predvsem sem se preveč obremenjeval, če mi ni uspelo odteči vseh tekov iz plana. Tako sem se odločil, da poizkusim teči po občutku. Od leta 2013 do letošnjega julija sem preizkušal različne načine treninga teka in tako postopoma napredoval. Mogoče rezultatsko ni bilo nekega napredka ampak je dejstvo, da sem bil po vseh teh tekih vedno bolj vzdržljiv in vedno lažje se regeneriram. Julija pa sva se s trenerjem znova odločila, da poizkusiva.

20. ljubljanski maraton - podelitev: Janu Mulej, Mitja Kosovelj, Gregor Kustec 

Kdo vam pri tekaškem udejstvovanju (trening, rekreacija) pomaga, trenira in svetuje; ter kako potekajo vaši treningi?

Kot sem že zgoraj omenil sem začel v letu 2011. Takrat mi je svetoval sotekač v tistem obdobju Peter Tonkli. Potem sem spoznal Luka Ljubiča in začel teči po njegovih planih. Še vedno pa sva večino tekov opravila s Petrom. Ko sem tekel po svojem občutku sem vseeno velikokrat povprašal Luka za njegovo mnenje o kakšnem teku in o kakšni bolečini, ki se je pojavila zaradi teka. Sedaj znova tečem po planih od Luka in moram reči, da sva prišla na način planskega treniranja, ki ugaja mojemu pomanjkanju časa in mojim željam po dobrih rezultatih oziroma napredovanju.

Moja želja pri ponovnem planskem treniranju je bila, da imam dva dni v tednu popolnoma prosto. Ostale dni opravim nekje od 7 do 10 tekov. Med tednom tečem v službo in iz službe, med vikendom pa opravim dolgi tek in kakšen težji tek ( če ni dirke seveda ). Ko imam med tednom intervalni trening ga opravim v večernih urah. Predvsem pa opravim zelo veliko srednjetežkih tekov. Naj "izdam" enega :-D : ogrevanje,  50 do 80 minut tek v tempu od 3:45 do 4:00 min/km, iztek. Da se malo pohvalim, naj povem, da sem take teke opravil še malo hitreje.

Vsem, ki želite teči plansko, močno priporočam Luka Ljubiča in njegovo atletsko društvo hitrost. Res ve kaj dela in vsak tek v planu ima svoj smisel predvsem pa dela na prijateljskem odnosu in njegovi tekači nismo zgolj številke.

Kakšne načrte (ali želje) imate sicer še pri teku?

Dokler mi bo zdravje služilo, dokler me bodo moja tri dekleta podpirala, dokler bom sposoben združiti službo, družino in tek, se bom ukvarjal s tekom in zame to pomeni, da hočem napredovati. Mislim, da so še rezerve in da imam še nekaj let časa za kaj takega.

Kakšni so vaši rekordi na različnih razdaljah?

Letos sem se preizkusil tudi na stezi in ugotovil, da sem malo prestar za razdalje 1500 m in 3000 m. Na 5 km nimam uradnega rezultata. 10 km sem najhitreje odtekel v času 32:05 letos v Konjicah na državnem prvenstvu. Na stezi pa je moj najboljši čas 32:35 iz prireditve Tekaškega foruma.

Najboljši polmaraton sem odtekel letos v Udinah 1:09:57.

Maraton pa sem najhitreje odtekel letos v Ljubljani. Pred tem pa maja letos v Trstu.

Kako pa pri vas poteka regeneracija in kaj vi storite, da je ta regeneracija čim bolj kvalitetna ter učinkovita?

Pravega počitka je precej malo, kar pa ga je, mi ga omogoči partnerka, ki takrat podela doma vse kar bi moral jaz. Masaž se ne poslužujem oziroma se sedaj nekje pol leta masiram sam po mečih, ker imam rahle težave z ahilovima tetivama. S prehrano ne kompliciram in jem vse. Mogoče pojem premalo zelenjave in preveč hitre ter predelane prehrane. Ne vem, če bom na tem področju kaj spreminjal.

Če sem preutrujen si preprosto vzamem kakšen prost dan več.

Vedno več rekreativcev je pozornih na opremo ter prehrano – kako sami gledate na ta dva segmenta, ter kakšen pristop do tega imate (v okviru tekaških treningov, rekreacije, tekme,…)?

Pri prehrani ne kompliciram in jem tisto kar mi paše. V prehrano drugih se ne vmešavam in naj jejo kar hočejo. Pijem predvsem cedevito. Za dolge teke uporabljam topatletovo iso pijačo in njihove gele.

Pri tekaških oblačilih ne kompliciram in jih kupujem kjer kaj najdem cenovno ugodno. Nogavice uporabljam cep srednje visoke, ki so res odlične. Visoke pa, ko odtečem kakšen težji tek.

Največ pozornosti dajem na tekaške copate. Preizkusil sem večino znamk in vsaka ima svoje dobre in slabe lastnosti. Še najbolj sem navezan na znamko mizuno. Za regeneracijo oziroma sprehode in službo pa uporabljam barefoot čevlje Vivobarefoot, ki sta mi jih je priporočila Marko Roblek in Igor Zonik, ko sem imel težave s stopali.

Kaj pa sicer delate v času, ko ne tečete?

V času, ko ne tečem sem z družino. Doma me sicer nekoliko dražijo, da precej tipkam po mobitelu :-).

Moj hobi je trenutno samo tek, ker za kaj drugega ni časa. Drugače pa normalno hodim v službo. To, da nimam fizičnega dela v službi, mi seveda pride zelo prav. Seveda pa tudi dejstvo, da delam samo med tednom dopoldne. 

Za konec pa bi se še enkrat rad zahvalil družini, ki me podpira pri teku, trenerju Luku za res vrhunsko delo z mano ter vsem, ki me tako ali drugače spodbujajo.

vse fotografije so iz Janijevega zasebnega albuma

Copyright © 2018. MOTUS.SI


Facebook youtube